Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Continuous Publication
Archive
Normas de publicación
Search
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 21 (2021): Perspectivas Metodológicas
Artículos
07-04-2021
Investigación psicopedagógica e investigación en Psicopedagogía: diferenciación necesaria desde una perspectiva epocal, de la complejidad, disciplinar, profesional, inter y transdisciplinar
Cristina Ricci
22
PDF (Español)
DOI: 10.18294/pm.2021.3442
08-04-2021
Planetary decoloniality as the urgency of complexity as transmethodic
Dra. Milagros Elena Rodríguez
PDF (Español)
DOI: 10.18294/pm.2021.3527
08-04-2021
School everyday life: a dialectical view from interpretive phenomenology. Approaches to ethnographic and socio-anthropological perspectives for educational research
Profesora Carla Ciavaglia
PDF (Español)
DOI: 10.18294/pm.2021.3529
20-05-2021
Ethical guidelines for research
Dra. Cecilia Pourrieux
PDF (Español)
DOI: 10.18294/pm.2021.3625
Perspectivas
26-04-2021
The Artistic Vanguards and the Scientific Revolution "A look at the Arts in consideration of the concept of Kuhn's Paradigm"
Paula Ferreri
PDF (Español)
DOI: 10.18294/pm.2021.3549
07-05-2021
Triangulation in revelation and suspicion. An opening exercise
Un ejercicio de apertura
Lic. Manuel Facundo Correa
10
PDF (Español)
DOI: 10.18294/pm.2021.3552
26-04-2021
Aural Technology, Phenomenology, and Data Matrices in Pierre Schaeffer's Treatise on Musical Objects: Contributions to a Science of What is Heard
Lic. Claudio Eiriz
16
PDF (Español)
DOI: 10.18294/pm.2021.3550
Dossier / Workbooks
05-04-2021
¿De qué hablamos cuando hablamos de historia de las ideas o historia intelectual?
Alejandro Herrero
110
PDF (Español)
DOI: 10.18294/pm.2021.3525
Reseñas
20-05-2021
Lectura crítica de publicaciones de Neonatología. Manual Introductorio
Mg. Rose Mari Soria
PDF (Español)
DOI: 10.18294/pm.2021.3627
14-09-2021
¿Aprender inglés solamente?
Las representaciones de los géneros masculino y femenino en los libros de inglés en la Argentina.
Socióloga Ana Bas Cortada
3
PDF (Español)
DOI: 10.18294/pm.2021.3808
Investigación
20-04-2021
Factores protectores de Salud Mental en estudiantes de Medicina: una revisión sistemática
Dra. Garcimarrero Espino
11
PDF (Español)
DOI: 10.18294/pm.2021.3430
07-05-2021
Subjective complaints of memory, objective performance and related neuropsychological functions. A systematic review
Prof. Dr. Carlos D. Mias, Dra. Belén Causse
19
PDF (Español)
DOI: 10.18294/pm.2021.3440
07-04-2021
Relación Sentido de Vida en Personas con ideación y/o comportamiento suicida: Revisión Sistemática
Dra. Natalia de Brigard Merchán
23
PDF (Español)
DOI: 10.18294/pm.2021.3431
14-05-2021
A systematic review of the tourism and nature relationship in covid-19 pandemic in Latin America
Dra. Yusara Isis Mastrocola
16
PDF (Español)
DOI: 10.18294/pm.2021.3609
26-04-2021
Revisión sistemática sobre la tecnología de prendas y accesorios inteligentes para las personas con discapacidad.
Dra. Selediana de Souza Godino
PDF (Español)
DOI: 10.18294/pm.2021.3433
08-05-2021
Coping with stress in technoscience university students, a systematic review
Dr. Emgelberth Vargas, Dr. Alejandro Lanuque
18
PDF (Español)
DOI: 10.18294/pm.2021.3436
10-05-2021
Creatividad y razonamiento mediante analogías: Una revisión sistemática
Dra. María Valeria Olguín
16
PDF (Español)
DOI: 10.18294/pm.2021.3439
11-04-2021
Systematic review of the learning strategies that are investigated from Educational Psychology and / or Psychology in Spanish-speaking college students
Dra. Silvia Irene Piovano
25
PDF (Español)
DOI: 10.18294/pm.2021.3441
14-05-2021
Systematic review: Domestic violence in times of confinement by COVID 19
Dra. Carmen Graciela Zambrano Villalba
14
PDF (Español)
DOI: 10.18294/pm.2021.3605
07-05-2021
Psychosocial factors and dealing with work stress in university teachers, a systematic review
Dra. Carolina Vivianan Rivela, Dr. Alejandro Lanuque, Suzaneide Oliveira Medrado, Julieta Marmo, Selediane De Souza Godinho
19
PDF (Español)
DOI: 10.18294/pm.2021.3432
26-04-2021
Eficacia de intervenciones en TEA: herramientas de valoración. Una Revisión sistemática.
Dra. Nora Grañana
14
PDF (Español)
DOI: 10.18294/pm.2021.3434
07-05-2021
Aprendizaje Basado en Competencias en las Ciencias Básicas
Sánchez
24
PDF (Español)
DOI: 10.18294/pm.2021.3437
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
English|
Español
Keywords